بردسکن- مدیر جهادکشاورزی بردسکن افزود: در سال جاری با توجه به سرمای اول آذر ۹۵باغات انار و انجیر شهرستان دچار سرمازدگی شد که باغداران مجبور به کف برکردن باغات شدند و در این سرمای زودرس و غیر مترقبه تا ۱۰۰باغات انار و انجیر دچار سرمازدگی شدند که کشاورزان را دچار مشکل کرد و با توجه به تک محصولی بودن منطقه از نظر اقتصادی مشکلاتی را ایجاد کرد.

 سرمازدگی آذرماه سال گذشته دست انارکاران بردسکنی را خالی کرد

حسین محمدی درگفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: یکی از آفات مهم انار خزر که دارای کد بین المللی می باشد کرم گلوگاه انار می باشد که سالانه مقداری از محصول باغات انار شهرستان را مورد خسارت قرار می دهد و ارقام مختلف در شهرستان خزر و انار قند می باشد که برداشت از انار قند شروع می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: انار یکی از مهمترین محصول باغی شهرستان بردسکن می باشد که به طور ارگانیک تولید می شود و سالانه از سطح ۳۳۵۰ هکتار باغات انار شهرستان حدود۶۷ هزار تن انار تولید می شود که علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای همسایه و آسیای میانه و کره صادر می گردد.

وی با بیان اینکه در چند سال متوالی انار کار نمونه کشور با تولید بالاتر از ۱۰۰ تن از این شهرستان معرفی شده است گفت: امید است در سال های آتی با مدیریت موفق کشاورزان و استفاده از توصیه های کارشناسی بتوانیم این افتخار را در شهرستان داشته باشیم.

محمدی  گفت: در این راستا صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به بیمه باغات انار شهرستان نمود تا گوشه از خسارت وارده را جبران  شود این در حالی است که شهرستان بردسکن در سطح زیر کشت و تولید مقام اول استان را در تولید انار دارا بود و امید است با مدیریت کشاورزان و باغدران منطقه مجدد انار به چرخه تولید برگردد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.